Просвітницька та молитовна література

22.06.2012

3754867

рік видання: 2016

кількість сторінок: 83
Автори: о. Юрій Дрізд
о. Андрій Павлів
о. Тарас Гадомський
о. Ярослав Рохман
Роман Прочко

Видання здійснене за підтримки Bistum Würzburg

Праця є плодом глибокого аналізу кількарічної місійної роботи на теренах Львівської Архиєпархії УГКЦ та спостережень над дійсністю, у якій опинились ми українські християни ХХІ століття.
Посібник «Братство тверезості» містить текст Статуту Братства тверезості, присяги його членів; історичні аспекти формування братств тверезості; умови виходу із залежності; основні засади виховання у тверезості; проблематику стереотипу святкування лише з алкоголем; пропоновані заходи для успішного існування братства тверезості. Посібник є практичною допомогою для священнослужителя щодо започаткування братства тверезості на парафії.


IMG 3404

 

Кожна хресна дорога має за мету збудити в християнина пережиття терпінь Христа, переосмислення того, якою дорогою ціною є куплене наше спасіння. Часто запитуємо себе: Чи міг Господь обрати інший шлях – простіший, без участі людини, однією думкою Божої волі? Міг. Але це було б порушенням принципу людської свободи. Цінність відносин Бога і людини полягає у свобідному та усвідомленому виборі добра. 

Божий Син Ісус Христос, приходить у цей світ через діву Марію, беручи на себе наше тіло щоб його зцілити, переобразити та освятити. І пройшовши чотирнадцять болючих і кровавих стацій Хресної дороги, Спаситель помирає на хресті, омертвивши давнє прокляття – гріх. І від цього часу кожна людина, яка через Святу Тайну Хрещення приймає участь у смерті та воскресіння Христа, тим самим звільняється від первородного гріха та оновлюється духовно.

Хресна дорога за зцілення узалежнених, вміщає в себе опис тих терпінь, які Христос пережив дорогою з преторію до череп-місця Голгофи. Разом із цим, автор тексту с. Альойзія Рондяк поєднала кожну стацію Хресної дороги з відповідним проханням про визволення людей, які попали у пастку узалежнення, а також і за тих, які живуть із узалежненими – близьких та родичів. 

На кожному кроці цієї Хресної дороги нас супроводжує Пресвята Богородиця Марія.
Так перша стація має за мету навчити приймати і не осуджувати осіб, які терплять через пристрасть до алкоголю.
У другій стації прохання звернене до Спасителя, на відкриття духовних очей узалежненим, щоб знайти істинну дорогу до Бога. А ближні щоб не відмовлялись від хреста – труднощів які пов’язані з супроводом залежної особи.
Третя стація спрямовує прохання про силу повстання з залежності, щоб Господь скріпив віру і надію в часі відчуття власного безсилля та збентеження.
Четверта стація звернена до кожного з нас, щоб бути щедрими у виявленні любові до тих, кому інколи і слова не хочемо промовити. 
У п’ятій стації наголошується на нашій відповідальності один за одного. Щоб ми не соромилися наших рідних, які обезсилені гріхом пияцтва, як не соромився Ісуса Симон з Киринеї, взявши хрест. 
Шоста стація, оповідаючи про Вероніку, яка обтерла лице Спасителя, закликає щоб у кожному опущеному і залежному побачити образ Божий заплямований гріхами. «Віднови своєю ласкою Твій образ у їхніх душах!» – лунає заклик до Спасителя. 
Сьома стація, описуючи падіння Ісуса під тягарем хреста, акцентує на тому, щоб ми вміли прощати падіння наших близьких тоді, коли вони обіцяють, що більше не будуть чинити цей гріх. 
Кожна стація хресної дороги виражає симптоми та слабкості залежної людини, і допомагає цій особі стати в правді перед собою та перед Богом. Бо як насправді нелегко визнати те, що ми є залежними від алкоголю чи наркотиків.
У восьмій стації, коли жінки плачуть над Ісусом, є прохання про правдиві сльози покаяння, а також про силу щоб побороти спокусу наслідувати чужий гріх – «Якщо всі так роблять, чому ж я не можу».
Дев’ята стація містить прохання за близьких і рідних нам осіб, які не мають сили повстати з гріха пияцтва; не можуть, тому що до кінця не розуміють що з ними відбувається.
Десята стація, коли з Ісуса здирають одяг та зневажають Його, закликає нас бачити духовними очима гідність кожної людини, а особливо наших рідних, які самі себе позбавляють дару гідності.
В одинадцятій стації, де Ісуса прибивають до хреста, є прохання про те, щоб Господь навчив нас терпеливо приймати все що нас зустрічає, щоб наповнив миром серця наших рідних, які терплять від своєї залежності, яка приносить їм гнів та неспокій.
Дванадцята стація описує смерть Спасителя і засилає прохання за тих, які хочуть несвідомо заподіяти собі смерть через вживання алкоголю, а також про покаяння перед смертю.
В передостанній тринадцятій стації є прохання до Ісуса про те, щоб послав вірних приятелів нашим дітям, які потрапляють під вплив недобрих людей, щоб вони могли змінити своє життя. Також тут звернене прохання про ласку навернення тим, хто пропонує нашим рідним алкоголь.
Чотирнадцята і остання стація надії вміщає прохання про скріплення віри тих, хто втратив своїх рідних через згубну пристрасть пияцтва, щоб вони мали силу перенести це терпіння, а також надіялись на те, що їхні рідні приймуть вічне життя.
Після чотирнадцяти стації читається Воскресне Євангеліє, де оповідається про зустріч учнів та Ісуса дорогою до Емаусу (Лк 24, 13-35). Відтак слідує єктенія усильного благання за залежних, їх родини та за християнську молодь.
У кінцевій молитві священик молиться за ласку покаяння та навернення до Бога Отця усім людям, які страждають від хвороби алкоголізму, а також за родини які потерпають від узалежнення, щоб у їх домівках був мир спокій та злагода.
Закінчується Хресна дорога малим відпустом.
Христос помер за всіх. Немає людини, якої б не торкнувся Божественний промисел Спасителя. Бог вкотре засвідчив свою батьківську любов і вірність до людини, віддавши єдиного Сина, щоб знову нас повернути в своє лоно. Натомість людина віддалившись від Творця, та насправді глибоко в серці прагнучи – Бога миру, шукає Його в алкоголі, наркотиках та інших залежностях, які на мить дарують фальшиву насолоду та мир, а насправді заковують в кайдани рабства та ненаситності.
Христос своєю смертю визволив нас. Важливо повірити в розп’ятого і воскреслого Ісуса, та перебувати в благодаті Тайни Хрещення, яка розбиває окови залежності.
Ця Хресна дорога дозволяється використовувати для духовного пожитку вірним, будучи потвердженою компетентною церковною владою.

Підготував о. Тарас Гадомський

Молитовник «За зцілення людей, поневолених недугою пияцтва»
рік видання: 2012
кількість сторінок: 103

Молитовник для  християн, що своєю особливою молитовною жертвою докладаються до духовної боротьби за зцілення людей, поневолених недугою пияцтва.

Зміст:
Щоденні молитви
Ранішні молитви
Вечірні молитви
Молитви за зцілення від недуги пияцтва
Таїнство Сповіді
Катехизмові правди
Історія ікони «Невичерпна Чаша»
Акафіст до Пресвятої Богородиці, що в чудотворній іконі «Невичерпна Чаша» прославилася
Акафіст священномученику Кипріяну
Чин присяги стриманості від вживання алкогольних напоїв
Присяга про повне або тимчасове зречення від вживання алкоголю
Золота книга тверезості – духовна зброя проти недуги алкогольної залежності

Молебень до Пресвятої Богородиці перед іконою «Невичерпна Чаша»
рік видання: 2012
кількість сторінок: 16
Автор: п. Іван Смерека

 

Молебень перед іконою «Невичерпна Чаша», написаний українською мовою, вперше служився 29 квітня 2012 р. на загальноукраїнській прощі «Дорогою зцілення» до Унівської Святоуспенської Лаври, присвяченій утвердженню чесноти тверезості в українському народі.

Буклет-пам’ятка християнам, благословенних даром батьківства, про чесноту тверезості

рівидання: 2012

 

У доступній формі подаються основні засади виховання дитини у чесноті тверезості. Буклет містить молитву батьків за дітей до Пресвятої Богородиці  перед іконою «Невичерпна Чаша».
До буклет додається вкладка з цитатами з навчань подвижників тверезості УГКЦ про боротьбу з гріхом пияцтва.

Буклет-пам’ятка християнам
про чесноту тверезості

рік видання: 2012

 

Сьогодні Церква закликає кожного християнина дати свідчення живої віри – будувати життя на святій чесноті тверезості.
Буклет пропонує низку ключових питань, щоб розпізнати, чи не вразила людину недуга алкогольної залежності, а також поради, як християнин може допомогти залежній від алкоголю людині.
До буклет додається вкладка з цитатами з навчань подвижників тверезості УГКЦ про боротьбу з гріхом пияцтва.

   

Що несе собою хвороба алкоголізму?
рік видання: 2007
кількість сторінок: 61

Збірка статей про проблеми, пов’язані з надмірним вживанням алкоголю.

Зміст:
о д-р Ігор Бойко
Науково-медичний аспект алкоголізму та його моральна оцінка
Галина Кришталь
Культурно-суспільний контекст алкогольної залежності
Галина Кришталь
Алкогольна залежність – загроза для сімейного життя
Богуслава Ляховська
Сім’я з алкогольною проблемою
о.д-р Марек Бляза SJ
Роль і значення Таїни Сповіді для особи хворої на алкоголізм
о.д-р Леонід Костко
Самув’язнення
о.д-р Леонід Костко
Що таке пиво?

Посібник
Духовної терапії для праці
з особами, узалежненими від алкоголю
рік видання: 2008
кількість сторінок: 67
в комплекті CD
Автор: Роман Прочко

Сьогодні кожен священнослужитель в своїй пасторальній діяльності зустрічається з проблемою алкогольної залежності. Оскільки світосприйняття залежної від алкоголю людини є відміннім від такої, що живе повноцінним життям, то і спроби надати їй духовну підтримку, навернути на Божу дорогу, неодноразово завершуються невдачею.
Посібник Духовної терапії для залежних осіб є практичною допомогою для священнослужителя у здійсненні самостійної пасторальної праці з людьми, що потрапили в алкогольну залежність.

Посібник
Духовної терапії для осіб, співузалежнених від алкоголю
рік видання: 2009
кількість сторінок: 50
CD
Автор: Роман Прочко

 

Сьогодні кожен священнослужитель в своїй пасторальній діяльності зустрічається з проблемою алкогольної залежності. Досвід показує, що спроби надати залежній від алкоголю особі духовну підтримку, навернути на Божу дорогу, неодноразово завершується невдачею. Однак страждання спричинені залежністю вражають не лише людину, що вживає алкоголь, але і цілу її родину. Саме члени родини з алкогольною проблемою потерпають від розпачу, безсилля, страху та безнадії, зазнавши невдачі під час чисельних спроб врятувати від залежності близьку людину.
Посібник Духовної терапії для співзалежних осіб є практичною допомогою для священнослужителя у здійсненні самостійної пасторальної праці з людьми, що потребують допомоги і порятунку із подібної ситуації.

No Comments

Залишити відповідь